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日本の社会科教育における多文化教育の課題 : 先行研究の分析を通して
https://doi.org/10.69204/0000001837
https://doi.org/10.69204/0000001837c161d508-9cb2-4933-ac21-d315858b0285
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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BGSE-4-2-361-375 (950.4 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2021-08-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本の社会科教育における多文化教育の課題 : 先行研究の分析を通して | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Issues of multicultural education in Japanese social studies education : attempt to visualize differences by border pedagogy | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 多文化教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自文化中心主義 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 差異 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 可視化 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 境界教育学 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | multicultural education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-cultural centricity | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | differences | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | visualizing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | border pedagogy | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.69204/0000001837 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
眞所, 佳代
× 眞所, 佳代 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿の目的は,境界教育学の理論を援用し,日本の社会科における多文化教育の到達点と課題を明らかにすることである。先行研究を検討することにより,日本の社会科における多文化教育研究の課題のうち,自文化中心主義に無自覚であるという問題に着目し,この問題が学会で注目された2010年代以降における取り扱い方とその課題を明らかにし,境界教育学の理論によって差異とその権力関係を可視化しうることを明らかにする。そして,それが授業の担い手である教師の実践を促すものであることを主張する。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to clarify the goals and challenges of multicultural education in Japanese social studies by border pedagogy. From previous research, it is focused on the problem of being unaware of self-cultural centricity among the issues of multicultural education research in Japanese social studies education, and clarified that differences and their power relationships can be visualized by border pedagogy. This study argues that it encourages the practice of teachers who are responsible for the lessons | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 日本体育大学大学院教育学研究科紀要 en : Bulletin of the Graduate School of Education, Nippon Sport Science University 巻 4, 号 2, p. 361-375, 発行日 2021-03-30 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2433-8656 | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371.5 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本体育大学大学院教育学研究科 | |||||
言語 | ja | |||||
原稿種別 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 原著論文 | |||||
言語 | ja |