@article{oai:nittaidai.repo.nii.ac.jp:00001829, author = {奥泉, 香 and Okuizumi, Kaori}, issue = {2}, journal = {日本体育大学大学院教育学研究科紀要, Bulletin of the Graduate School of Education, Nippon Sport Science University}, month = {Mar}, note = {本稿は,本学大学院・教育学研究科の授業資料の一部として活用するために執筆するものである。このために,論稿中では,教科として国語科が成立した時点での目標論の検討や,戦後我が国の国語科において展開されてきた目標論に焦点を当て,学習指導要領や全国大学国語教育学会を中心とする研究論文を基に,国語科において議論されてきた目標論の変遷や特質を析出・整理する。, The purpose of this paper is to review a series of course of study, and to examine some key characteristics of educational objectives in Japanese language education in Japan for children whose first language is Japanese. To achieve this, I surveyed objectives of Japanese language education mainly after World War 2, up to the present. Through these examination and analyses, I was able to identify some key characteristics and difficulties of educational objectives in Japanese language education., 特集論文}, pages = {231--242}, title = {国語科における目標論の変遷と特質 (特集 教科目標論)}, volume = {4}, year = {2021}, yomi = {オクイズミ, カオリ} }