@article{oai:nittaidai.repo.nii.ac.jp:00001538, author = {島田, 功 and Shimada, Isao}, issue = {2}, journal = {日本体育大学大学院教育学研究科紀要, Bulletin of the Graduate School of Education, Nippon Sport Science University}, month = {Mar}, note = {本特集は,「教科評価論」のシラバスについて各教科の視点から論究したものである。すなわち,①評価方法の先行研究を収集する,②それらの評価方法の工夫を分析する,③新しく構想した評価方法を授業で検証する, ④評価の目的を分析し,併せて評価の機能,対象,主体性など評価に関わる多様な側面について考察するという4視点のいずれかからとらえ,論究したものである。, This special issue discusses four syllabuses of "subject assessment/evaluation theory" from the viewpoint of each subject: First, collecting prior researches on assessment methods; second, analyzing ideas of those assessment methods; third, verifying assessment methods newly designed in class; and fourth, analyzing the purpose of assessment/evaluation, and the function and independence of the assessment/evaluation., 総説論文}, pages = {213--219}, title = {教科評価論 (特集 教科評価論)}, volume = {2}, year = {2019}, yomi = {シマダ, イサオ} }